twitter
en ENGLISH
eISSN: 2719-3209
ISSN: 0023-2157
Klinika Oczna / Acta Ophthalmologica Polonica
Bieżący numer Archiwum Filmy Artykuły w druku O czasopiśmie Suplementy Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac Opłaty publikacyjne Standardy etyczne i procedury
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
SCImago Journal & Country Rank
6/2004
vol. 106
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
streszczenie artykułu:
Artykuł redakcyjny

Artykuł redakcyjny Ocena prawna kontaktów na linii lekarz–firma

Rafał Zimmermann
,
Marcin Romanowski
,
Piotr Malach

Data publikacji online: 2004/12/21
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
I. Wstęp

Ostatnia dekada przyniosła olbrzymi rozwój aktywności marketingowej firm farmaceutycznych. Przyczyna jest dość prozaiczna –

chęć zwiększenia sprzedaży dystrybuowanych lub produkowanych

leków i maksymalizacji zysku. Od 2002 roku ramy dla tej aktywności wyznaczają przepisy ustawy z 6 września 2001r. Prawo farmaceutyczne. Wskazać trzeba, iż zasady tam przewidziane są niebywale restrykcyjne. Restrykcje te ustanowiono w interesie pacjentów

oraz lekarzy, warto zatem przybliżyć Czytelnikom zasady, zgodnie

z którymi powinno się odbywać promowanie leków.
© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.